Mateusz Ryczek

Kompozytor młodego pokolenia, realizujący zadania z zakresu edukacji młodzieży w MultiCentrum MBP. W roku 2011 ukończył z wyróżnieniem studia magisterskie w AM we Wrocławiu pod kierunkiem Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil (kompozycja), Cezarego Duchnowskiego (kompozycja komputerowa) oraz Zbigniewa Karneckiego (muzyka teatralna i filmowa).

Laureat wielu konkursów kompozytorskich (m. in. Crescendo w Tarnowie I nagroda, 2004; kontrabasowego konkursu kompozytorskiego przy Word Bass Festiwal I nagroda, 2008; Fides et Ratio III nagroda, 2009, Kompozytorski Koncert Roku 2011, II Nagroda), stypendystą Ministra Kultury oraz Marszałka Dolnośląskiego.

Jego utwory były wielokrotnie wykonywane w kraju i za granicą (Niemcy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Turcja, Włochy, Węgry, Czechy, Wielka Brytania, Białoruś, Rosja, Szwajcaria, Austria, USA, Ukraina), m.in. na festiwalach takich jak Warszawska Jesień (koncerty Koła Młodych ZKP), Musica Polonica Nova, Musica Electronica Nova, Poznańska Wiosna Muzyczna, Festiwal Dialogi (Mińsk), World Music Days 2014, Kyiv Contemporary Music Days.

Brał udział w wielu projektach: Missa Solemnis, Fabryka dźwięku, Hallo Wrocław 2016! (współpraca polsko-niemiecka), Flexible Orchestra (jako jedyna osoba spoza USA) czy Music Masters on Air, w ramach którego jego kompozycja fortepianowa Subgłębia nocy został wykonany na festiwalach w 6 krajach europejskich. Uczestniczył również w takich kursach kompozytorskich jak Ostrava Days czy Composer Collider z Ensemble MusikFabrik. Jest autorem muzyki do wielu sztuk teatralnych oraz muzyki do filmu „Lag Island” Tomka Tryzny. W latach 2006-2011 był członkiem Koła Młodych, a aktualnie jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich. W 2013 r. nakładem Domu Wydawniczego For Tune Records ukazała się jego monograficzna płyta PLANETONY.

Eukaliptus + termity = didgeridoo
wykład + warsztat

Zapraszamy do świata dźwięków!
Didgeridoo to fascynujący instrument australijskich aborygenów. Zajmuje on szczególne miejsce w ich kulturze i ceremoniach. Interesująca jest zarówno muzyka grana na didgeridoo, jak i sposób jego ręcznego ozdabiania. Naukowcy są przekonani o pozytywnym wpływie grania na tym instrumencie na synchronizację półkul mózgowych oraz o tym, że… zapobiega chrapaniu.
Specjalna technika oddechu cyrkulacyjnego pozwala na nieprzerwane wydobywanie dźwięku przez długi, długi czas. Podczas warsztatu będziecie mogli się przekonać, jakie to trudne zadanie!

25 osób/zapisy – dzieci 6-10 lat

Organizatorzy

Facebook